Logotyper och grafisk profilering.
Några logotyper har det blivit genom åren, en del av dem ser du nedan.
Logotyp för BonDeal som var Bonniers satsning på erbjudanden och event till deras prenumeranter, tyvärr satte en pandemi käppar i hjulet för hela projektet. Symbolen föreställer ett handskivet B som ligger i ett D. I den taggade vänsterkanten kan man läsa in en biljettkänsla.
Här behövde Catalyst One hjälp vid ett internt event. De behövde ett emblem för att fira anställda som varit där ett visst antal år.
Redesign av logotyp. Symbolen, den så kallade blomman, har fått ett mjukare utseende med fyra stycken hjärtblad och två B i mitten som står för Bonniers Bokklubb.
Pocketograms gåvokort ska delas upp i fyra olika värde-nivåer. Varje nivå får ett eget namn med egen färg och logotyp. Formgav också själva gåvokorten.
Spänningszonen var en bokklubb med fokus på deckare och thrillers. Uppdrag att redesigna logotypen och få med spänningskänslan.